Hacking the hackers: LulzSec hit News International with fake Murdoch death story

the sun.png LulzSec, the computer hacking collective thought to have disbanded after hitting a string of high profile targets including Sony, have returned to strike at News International in protest at the recent phone hacking scandal.

Targetting The Sun newspaper’s website, the group redirected the tabloid’s homepage to a fake story reporting the death of News International owner Rupert Murdoch complete with typo in the headline (Media moguls body discovered). It claimed the media mogul had died from a drug overdose. The Sun website is now back up and running with official content! Lulzsec also redirected the paper’s official Twitter feed to the groups @LulzSec account.

“We have owned Sun/News of the World – that story is simply phase 1 – expect the lulz to flow in coming days,” threatened the LulzSec Twitter feed before jokingly adding:

“Hello everyone that wanted to read The Sun! How is your day? Good? Good.”

It’s not merely faked news stories that LulzSec are touting however. They claim to have nabbed plenty of personal information on News International employees, with the group posting The Sun journalists phone numbers online, as well as email details of former News International chief Rebekah Brooks.

LulzSec claim to have plenty more sensitive information to share too, so expect to see more headaches for News International head online in the coming hours and days.

Via Tech Digest, Tech Crunch

Everything we know so far about the iPhone 6

About the Author

Chris Price


Chris has been a journalist for more years than he cares to remember, going freelance in 1997 on the same weekend Princess Diana died (he doesn’t think the two events are related). When he’s not writing about the latest developments in the connected home, he’s normally driving his little smart car round town. A passionate swimmer, Chris has his own swimming blog and is a qualified lifeguard.

Chris PriceHacking the hackers: LulzSec hit News International with fake Murdoch death story